בית הספר לשיקום

הנעה ומוכנות לשינוי כבסיס לבניית תכנית אישית כולל התערבות ה READINESS

על הקורס:

הנעה (מוטיבציה) לשינוי הינה מרכיב משמעותי ומשפיע על תהליכי השיקום, השילוב וההחלמה. עם זאת פעמים רבות במפגש עם מקבלי השרות מתקשה האדם לבחור, להשיג או לשמור עבור עצמו מטרה משמעותית לשינוי. למוטיבציה מרכיבים רבים. הכרות עם מרכיבים אלו עשויה לסייע לאדם בהבנה של המניעים האישיים שלו בעד ונגד השינוי, ואף לסייע בהבנה מה מעכב אותו.  מודלים להנעת שינוי מספקים תהליכי חקר אישיים עבור האדם ומלווה השינוי אשר יכולים למקד עבורו את הצורך, הרצון, המסוגלות והידע שלו כלפי שינוי. תהליך חקר זה אף מסייע בגיוס והבנייה של מוטיבציה פנימית לשינוי.  

בקורס ילמדו שני כלים: הריאיון המוטיבציוני והכלי להערכה ופיתוח מוכנות לשיקום. כלים המהווים הכנה משמעותית לבניית תכנית אישית במצבים של תקיעות ו/ או אמביוולנציה בהקשר לבנית תכנית אישית. מודלים אלו יעשירו את התפישה השיקומית של העובד ויספקו כלים מעשיים התומכים בתהליך.

הריאיון המוטיבציוני

הראיון המוטיבציוני הינו כלי מוביל ומוכח ראייתית להנעת שינוי התנהגותי במגוון תחומים. הראיון המוטיבציוני מסייע בחקירה ובפתרון של אמביוולנטיות כלפי השינוי מתוך עמדה מקבלת ומכבדת, מסייע להשתחרר מתקיעות ולגייס את המשאבים הפנימיים  לקראת שינוי. בכלי נעשה שימוש באסטרטגיות להגברת מוטיבציה וחיזוק מחויבות לשינוי, תוך התייחסות לעבודה עם התנגדות וחיזוק הביטחון של האדם במסוגלותו לשינוי. זהו כלי יישומי המשלב טכניקות לבניית מוטיבציה לקראת שינוי.

מודל להערכה ופיתוח מוכנות (Readiness)

הערכת מוכנות לשיקום בנויה מתהליך מובנה ושיטתי הנעשה באופן פרטני. מטרתו, לסייע לאדם לקבל תמונת מצב עדכנית לגבי מידת המוטיבציה והידע שלו/ה לקראת בניית תכנית אישית והבנה בנוגע לגורמים המעכבים והמקדמים את השינוי..

בתהליך ההערכה נעשית בדיקה של המוטיבציה הפנימית והחיצונית לגבי השינוי. התהליך נעשה בשותפות כאשר האדם בתהליך חקר עצמי והתבוננות ואיש המקצוע מאפשר, תומך, מעודד ומכוון להתבוננות עצמית ואותנטית. איש השיקום נמצא בעמדת הקשבה אקטיבית המאפשרת לו ולאדם לצאת ביחד לתהליך מנקודת מוצא מושכלת ושליטה רבה יותר בתהליך.

המודל פותח במרכז לשיקום פסיכיאטרי באוניברסיטת בוסטון והובא לארץ בחסות יספר”א, משרד הבריאות ואוניברסיטת חיפה.

מטרות הקורס

הכרות עם מודלים המסייעים לאדם בהבנה מעמיקה בנוגע לגורמים המעכבים ומקדמים שינוי. רכישת ידע, כלים ומיומנות בעבודת מלווה השיקום בשימוש במודלים אלו.

מבנה הקורס

7 מפגשי הוראה רציפים שיכללו את מודל הריאיון המוטיבציוני והמודל להערכה ופיתוח מוכנות לשיקום ו – 4  מפגשי הדרכה והעשרה.

משתתפים

הקורס מיועד ל-30 אנשי מקצוע ורכזי תעסוקה נתמכת ממסגרות השיקום השונות.

 מועמדויות של מדריכי שיקום, או עובדים סמך מקצועיים אחרים ישקלו על ידי שליחת קורות חיים וראיונות אישייים.

דרישות הקורס

  • נוכחות חובה ב 90% מהמפגשים
  • תרגול הכלים במהלך הקורס ובשנה העוקבת
  • הגשת תרגילים ליישום הכלים
  • השתתפות בסדנת הדרכה והצגת דילמות

תנאי קבלה

  • איש מקצוע בעל מינימום שנת ניסיון בשיקום בבריאות הנפש. מדריך שיקום או עובד סמך מקצועי המעונין להשתתף בקורס יוכל להגיש מועמדות בצירוף מסמך קורות חיים וכפוף לראיון קבלה אישי.
  • במידה וסטודנט לא מסיים את חובותיו לקורס, לא יוכל להשתתף בקורס אחר בביה”ס לשיקום עד שלא ישלים את חובותיו כנ”ל.

נגישות בקרייה האקדמית אונו

© כל הזכויות שמורות – הקריה האקדמית אונו

תפריט נגישות

רשות המסים בישראל היא גוף ממשלתי, העוסק בגביית מסים בישראל ששייך למשרד האוצר.

רשות המסים מאחדת את אגפי המס השונים: מס הכנסה, מיסוי מקרקעין, מס ערך מוסף, מס קנייה, מכס ומס בולים.
הרשות מספקת שירותים בנושאי רפורמות, מוסדות ללא כוונת רווח וכן מידע למעסיקים, למייצגים ולציבור.

החטיבה משפטית ברשות המסים מטפלת בנושאים הן במישור האזרחי והן במישור הפלילי.

במישור הפלילי מטפלת בהכנה וניהול של תיקים פליליים הנוגעים לעבירות מס מהותיות במע”מ ומכס, וכן בעבירות בסיסיות במס הכנסה, מע”מ ומכס.